Salon van Genève 2016

Avontuurlijke geest

Na een druk jaar in Europa, waarin we onder meer twee nieuwe modellen hebben voorgesteld (5e L200-generatie en Nieuwe Outlander MJ16) en een opgemerkte comeback maakten in de autosport (Outlander PHEV @ Baja Portalegre 500), zal Mitsubishi Motors Corporation (MMC) zijn aandacht in 2016 blijven focussen op zijn SUV-gamma – vandaag en morgen ...

• eX Concept: de befaamde eX Concept, die werd onthuld op het Autosalon van Tokio in 2015, geeft aan hoe een toekomstige compacte SUV van Mitsubishi Motors er zou kunnen uitzien, met een scherp 'shooting brake'-koetswerk, gedrapeerd rond een uiterst efficiënte elektrische aandrijving van de nieuwste generatie, die een reëel rijbereik tot 400 kilometer zal bieden.

• De Geoseek Concepts L200 en ASX: deze twee volledig nieuwe showcars, die mikken op 'stedelijke avonturen', zijn afgeleid van de nieuwe L200 en ASX 2017 en verenigen de klassieke SUV-waarden van Mitsubishi Motors met een opvallende designoutfit met unieke middelgrijze basistint, fel oranje accenten en zwarte lichtmetalen velgen.

• ASX 2017: na zijn wereldpremière op het Autosalon van Los Angeles in november vorig jaar komt de hertekende ASX naar Europa en introduceert hij alweer een nieuwe interpretatie van de visuele 'Dynamic Shield'-identiteit van MMC.

• Parallel daarmee viert het Autosalon van Genève 2016 ook de introductie van de grondig herwerkte Space Star 2016, nauwelijks enkele weken nadat hij zijn Europese première beleefde op het Autosalon van Brussel.

Alle persmededelingen over de nieuwigheden op het Salon van Genève zijn te zien op : www.2016-mitsubishi-motors.eu en in de bijlagen van dit  bericht.

eX-Concept

DOC - 6.6 Mb