Mitsubishi Motors viert zijn 100ste verjaardag

2017 is een symbolisch jaar voor Mitsubishi Motors. Het is namelijk 100 jaar geleden dat de eerste auto met het beroemde diamantlogo werd gebouwd. Voldoende aanleiding ook om enkele speciale “100TH ANNIVERSARY EDITIONS” uit te brengen; van de Outlander, de ASX en de L200.

Een overzicht :

Model A

De Model A met zijn 35 pk sterke 2.8-viercilinder kwam in 1917 op de markt.

Ter gelegenheid van de verjaardag, bouwt Mitsubishi Motors samen met West Coast Customs een unieke auto die de 100-jarige geschiedenis van het bedrijf moet samenvatten: een replica van de eerste Model A op het platform van de bijzonder vooruitstrevende Outlander PHEV, een unieke plug-in hybride.

Colt

Een tweede mijlpaal voor Mitsubishi Motors was de 500 uit 1960. Mitsubishi Motors maakte gebruik van zijn ervaring in de vliegtuigindustrie om de structuur van deze stadsauto licht en toch sterk te maken. De 500 was bovendien de eerste Japanse auto ooit die in een windtunnel werd getest. Kers op de taart was zijn prijskaartje van 390.000 yen, dat destijds zo laag was dat Mitsubishi er krantenkoppen mee scoorde. De 500 evolueerde geleidelijk tot hij in 1963 veranderde in de 600 Colt. En die naam is nog lang blijven doorleven in de rangen van Mitsubishi…

SUV-erfgoed

Maar vandaag staat Mitsubishi Motors vooral bekend om zijn ervaring met vierwielaandrijving en sportieve terreinwagens. Geen wonder, als je weet dat het bedrijf al in 1936 zijn eerste auto met permanente vierwielaandrijving bouwde: de PX33. Die was nog behoorlijk utilitair, maar de echte doorbraak kwam er in 1982, toen de eerste Pajero werd gelanceerd. Sindsdien heeft Mitsubishi Motors een ijzersterke reputatie opgebouwd met zijn terreinwagens. Die jarenlange ervaring zien we vandaag terug in het 4x4-gamma, dat bestaat uit vooruitstrevende SUV’s zoals de ASX en de Outlander, en echte offroadkampioenen zoals de Pajero en de pick-up L200. Aan dat aanbod wordt tegen het eind van het jaar nog de hypermoderne Eclipse Cross toegevoegd, die alle sportieve en technologische knowhow van Mitsubishi Motors bundelt in een krachtig en uniek design.

Ter herinnering: wie graag zelf wil ervaren hoe goed Mitsubishi’s in het terrein zijn, kan dat voor een democratische prijs via de Mitsubishi Offroad Academy, waar professionele begeleiders u laten ervaren waar onze auto’s allemaal toe in staat zijn.

2017 is daarom bij uitstek het geschikte jaar om zowel het rijke erfgoed als het moderne gamma van Mitsubishi in de spotlights te brengen met speciale “100TH ANNIVERSARY EDITIONS” van de Outlander, de ASX en de L200, die telkens uiterst luxueus zijn uitgerust.

In de Outlander “100TH ANNIVERSARY EDITION” geeft dat bovenop de rijkelijke standaarduitrusting nog de volgende extra’s:

• 18” lichtmetalen velgen
  • Lederen en verwarmde voorstoelen met een elektrisch verstelbare bestuurdersstoel
  • Navigatie met touchscreen en achteruitrijcamera
  • Privacy glass achteraan
  • 7 zitplaatsen
  • Automatische airconditioning met 2 zones
  • Parkeersensoren achteraan
  • Bluetooth voor handenvrij bellen
  • en nog veel meer

In de ASX “100TH ANNIVERSARY EDITION” krijg je bovenop de al erg volledige basisuitrusting nog:

• 18” lichtmetalen velgen