Mitsubishi Motors op Autosalon Genève 2019

Wereldpremière nieuwe ENGELBERG TOURER en ASX, Europese première nieuwe L200 en demonstratie ‘Dendo Drive House’

Mitsubishi Motors Corporation (MMC) staat tijdens de 89e Autosalon van Genève* in het teken van meerdere primeurs. Behalve de spectaculaire conceptcar ENGELBERG TOURER maakt ook de sterk vernieuwde ASX zijn werelddebuut, terwijl de nieuwe L200 pick-up zijn Europese première beleeft. Onder de wereldwijde slogan ‘Drive your Ambition’ demonstreert MMC ook het ‘Dendo Drive House’ die klimaatverandering helpt tegengaan en ondersteunt bij een hoge energievraag.

Het ‘Dendo Drive House’ is een energie-ecosysteem waarmee eigenaren automatisch energie opwekken, opslaan en afgeven aan het huis en de auto. Dendo betekent ‘elektrisch’ in het Japans en het totaalpakket bestaat uit zonepanelen, een bi-directioneel laadstation met Vehicle-to-Home (V2H) -technologie, een thuisaccu en een Mitsubishi PHEV.

1. MMC op de beursvloer

Tot de gepresenteerde modellen op de stand van MMC behoren de MITSUBISHI ENGELBERG TOURER, de ASX voor modeljaar 2020 (in sommige landen bekend als RVR of Outlander Sport) en de Europese versie van de nieuwe L200 pick-up.

L200 1-tons pick-up (Europese versie modeljaar 2020)

De grondig vernieuwde L200 is ontworpen onder de ‘Engineered Beyond Tough’-filosofie van Mitsubishi Motors en heeft zich ontwikkeld tot Ultimate Sport Utility Truck. Tot de belangrijkste kenmerken behoren het krachtige design met de nieuwste generatie van het Dynamic Shield frontontwerp, een sterk verbeterd 4WD-systeem voor indrukwekkende terreincapaciteiten en een uitgebreide reeks geavanceerde, actieve veiligheidssystemen. De beproefde robuustheid en betrouwbaarheid bij intensief (zakelijk) gebruik wordt tevens gecombineerd met verhoogd comfort voor dagelijks gebruik (voor particulieren).

De L200 wordt geleverd met een nieuw ontwikkelde 2,2-liter turbodieselmotor, gekoppeld aan een handbediende versnellingsbak of 6-trapsautomaat. Dankzij het gebruik van een SCR-systeem met AdBlue® (Selective Catalytic Reduction) voldoet deze dieselversie aan de strenge emissienorm Euro 6d-TEMP.

2. Demonstraties

Dendo Drive House (DDH)

MMC demonstreert het Dendo Drive House in een speciaal gebouwd deel op de stand. De gehele werking wordt op een eenvoudig te begrijpen wijze aan bezoekers gedemonstreerd en toont hoe je energie- en brandstofkosten kunt verlagen, een noodstroomvoorziening biedt en een duurzame energievoorziening creëert.

Connectiviteitsdiensten

In een ander deel van de stand worden de diensten van Mitsubishi Connect gedemonstreerd, waar bezoekers kunnen ervaren hoe het Smartphone-link Display Audio (SDA) zaken als veiligheid, onderhoud en entertainment naar een hoger niveau tilt met behulp van een verbonden smartphone.

3. MMC line-up op Autosalon van Genève 2019

Model

Aantal aanwezig

Opmerkingen

Persdagen

Publieksdagen

MITSUBISHI ENGERBERG

TOURER

Wereldpremière conceptcar.

ASX

1

Wereldpremière (modeljaar 2020), Europese versie. In sommige landen bekend als RVR of Outlander Sport.

L200

1

Europese première (modeljaar 2020), Europese versie. Buiten Europa bekend als Triton.

Outlander PHEV

2

Eclipse Cross

Outlander

Space Star

1

Buiten Europa bekend als Mirage.

i-MiEV

1

Speciaal gewrapt voor Autosalon Genève 2019.

Totaal

6

9

Demonstraties

Dendo Drive House

Connectiviteitsdiensten

Chassisdoorsnede Outlander PHEV

Technologie

Chassisdoorsnede Outlander PHEV

Alle informatie ten aanzien van MMC op de Autosalon van Genève 2019 is te vinden via de speciaal opgerichte website: http://www.mitsubishi-motors.com/en/innovation/motorshow/2019/gms2019/

*89e Autosalon van Genève : persdagen op 5 en 6 maart, publieksdagen van 7 t/m 17 maart.

GMS - 21.02.2019 - NL.pdf

Opening_master-rev-1.mp4