Mitsubishi’s Eclipse Cross krijgt 5-sterrenbeoordeling Euro NCAP

97% voor de bescherming van volwassenen - 80% voor voetgangersbescherming

Mitsubishi Motors Corporation (MMC) heeft vandaag aangekondigd dat zijn gloednieuwe Eclipse Cross SUV Coupé de Euro NCAP veiligheidstest 2017 doorstaan heeft met een toonaangevende prestatie, namelijk een veiligheidsbeoordeling van 5 sterren.

Met veiligheid als één van zijn sterke punten heeft de Eclipse Cross een hoge score behaald in de klasse van kleine terreinvoertuigen, met een beoordeling van 97% voor de bescherming van volwassenen en 80% voor voetgangerbescherming.

Bovendien liet het 'Forward Collision Mitigation' systeem goede resultaten optekenen, waarbij in alle testscenario's en bij alle testsnelheden botsingen werden vermeden of beperkt.

Globaal gezien scoorde de Eclipse Cross het maximale aantal punten in heel wat van de door Euro NCAP uitgevoerde testen, wat de wagen een 5-sterrenveiligheidsbeoordeling opleverde.

Als eerste telg van de nieuwe autogeneratie van Mitsubishi Motors combineert de Eclipse Cross een krachtige uitstraling met SUV- en 4WD-expertise. MMC is op 3 oktober 2017 begonnen met de levering van de Eclipse Cross naar Europa. Uiteindelijk zal hij verkrijgbaar zijn in bijna 80 markten wereldwijd, waaronder Australië, Noord-Amerika en Japan. Volgens de planning zullen tijdens dit boekhoudkundig jaar (tot 30 maart 2018) circa 50.000 eenheden geleverd worden.

BIjkomende informatie over de Eclipse Cross vind je via onderstaande link of op de perssite :

Over de Eclipse Cross

De Eclipse Cross is ontwikkeld met het Reinforced Impact Safety Evolution (RISE) koetswerk van Mitsubishi Motors, 7 SRS-airbags en veiligheidsgordels die ontworpen zijn om de inzittenden te beschermen. De Eclipse Cross is uitgerust met het geavanceerde S-AWC (Super All Wheel Control) systeem van Mitsubishi Motors, dat de remmen gebruikt om het koppel naar de linker of rechter wielen te sturen, voor meer stabiliteit en controle. De SUV Coupé is ook uitgerust met een voorkant die schokken in grote mate absorbeert en met veiligheidsruimten onder de motorkap, voor een verhoogde veiligheid bij botsingen.

Over Mitsubishi Motors Corporation (MMC)

Mitsubishi Motors is een wereldwijd automobielbedrijf met hoofdzetel in Tokyo, Japan, met een concurrentiepositie op het vlak van SUV's, pick-ups, elektrische en oplaadbare hybridemodellen, en in de ASEAN regio.  Het bedrijf lanceerde de i-MiEV – het eerste massaal geproduceerde elektrische voertuig – in 2009, gevolgd door de Outlander PHEV in 2013 – het meest verkochte oplaadbare hybridemodel in Japan en Europa. Mitsubishi heeft 30.000 werknemers en een wereldwijde voetafdruk, met fabrieken in Japan, Thailand, China, Indonesië, de Filipijnen en Rusland.  Modellen als de Pajero Sport/Montero Sport, Triton/L200 en Outlander spelen een belangrijke rol om de groeidoelstellingen van het bedrijf te bereiken. Het wereldwijde verkoopvolume in het boekhoudkundig jaar 2016 bedroeg 926.000 eenheden, en de nettoverkoop voor het fiscaal jaar 2016 bedroeg 1,9 biljoen yen.

Eclipse Cross - Euro NCAP NL.pdf